background





Thursday 2 February 2012

kuatnye semangat kamu...=')

assalamualaikum...hari ni aku nk cite pasal tragedi yg berlaku ari ahad lepas..this might be my longest entry than before..hurm,baru nk update blog hari ni..bz sgt2 akhir2 ni..walaupun cite lama,tp sampai sekarang masih ada kesan..

     ingat lg x masa mlm AJL ari tu?aku ngn kwn aku pegi tgk tv kt bilik rehat kt aras 3(aku dok aras 4)..nk dijadikan cerita,hafiz menang lak mlm tu(serius happy sbb orang tu xmenang)..ada sorg kwn aku ni,lisda mmg minat gile2 lagu ni..aku mmg sure gile la die akan jerit2 bila lagu ni menang..die tgk AJL kt internet kt bilik klassmate ktorg kt tgkt 5 then singgah bilik klassmate lain kt tingkat 4.same wing ngn aku..dlm kul 11.40 aku naik la bilik nk tido..sebelum lelap mata,aku baca sikit nota utk kelas esok.roomate aku tgh iron baju..tiba2,dgr bunyi PRANGG!!terkejut sgt2.bunyi tu cam dekat je.roomate aku,aina ckp la pe la budak2 ni wat lg mlm2 ni..aku rasa xsedap ati bila dgr ada suara dak2 pempuan jerit..mula2 ingat histeria.tp aku branikan diri kuar g jenguk kt pintu..masa tu xde org kt koridor kecuali amy,klassmate aku..die jerit kt aku,kak azi,lisda jatuh...!aku ingat jatuh pe..rupe nye jatuh dari tingkat 4 ni trus ke bawah.tembus cermin kt tgga tu..yg kwn aku dok kt dpan bilik ni jerit ada org bunuh diri..aku pun jerit kt die,kak zu,bukan bunuh diri..lisda yg jatuh...!kak azu ni berlari trus ke bawah..aku sempat grab tuala kecil letak atas kepala..ngn kain batik aku lari turun..aku sempat lg tgk lisda kt bwh ikut cermin yg pecah tu..
   
     masa aku tgk bawah,die tgah berpaling..mkna nye die sedar la kt bwh tu.aku berlari turun tangga nk g kt die..tp aku tgk dak2 laki yang dok kt blok lain yg sampai dlu..dak pmpuan blok ni cuma tgk je kt tingkap bilik..aku g la kt lisda.tgk berdarah banyak sgt..leher,kepala die suma penuh ngn darah..tgn die terkepak ke belakang..aku nmpk kak azu panggil2 die nk make sure die sedar..lpas tu,dtg klassmate aku,azri terus angkat lisda.kak azu jerit kt aina suruh kuar kan kereta pegi hospital.aina xlarat nk bwk bile tgk lisda dah berdarah camtu..aku kt tepi tu tergamam dan cam xmampu nk wat pape selain nangis n jerit kt dorg suruh cepat2 bwk lisda g hospital..azri dok mintak lisda keep ngucap sambil die lari angkat lisda g kereta..
aku still diri kt tepi pagar n nangis ngn kwn2 aku..doa dlm hati supaya lisda x ape2..aku tgk kt hostel tu dah penuh ngn pelatih2 kolej..kak indah bg aku pegang laptop,henset,kunci bilik n selipar lisda..berdarah lg laptop die..dah barai dah sbb tejatuh..

     semua org fikir yg laptop yg hempas cermin tu..rupa2nye badan lisda sendiri yg wat cermin tu pecah..masa die turun tangga nk lik bilik die kt tingkat 3,kaki die cam tersilap langkah dan die try utk stabilkan badan die..bile nk dkt ngn cermin tu,die pusing badan die utk make sure bdn die yg kena kt cermin bukan laptop..xsangka lak yg cermin tu leh pecah..maybe sbb momentum die hit cermin tu kuat ngn bdn die bend ke belakang..tp die kata die sdar lg masa die melayang ke bwh tu..bile dah sampai tanah,die pengsan kejap..tawu2 dah dgr org jerit2 panggil nama die..

    esok nye paper kuar berita pasal die..page kedua lak tu..dlm paper lisda trang suma pe yg jadi..kakak die yg keja sbg jurutera xsilap ngaku yg cermin amatlah tidak strategik utk diletakkan dihdpn mahupun berdekatan dgn tgga..bukan gaya kontemporari yg diambil kira tp keselamatan pelatih lebih dititikberatkan..
kosmo 31hb 1 2012
http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0131&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm


   masa kat hospital,serius nmpk die ok sgt..ktorg yg dtg ni yg muka risau masing2..die still ngn loyar buruk die walau pun tgn die berbungkus ngn jahit kt mulut, tgn n dahi die...4 hari je masuk hospital..semangat die kuat sgt walaupun patah gitu..tadi aku g tgk die sebelum die discharge ari ni..tgn kanan yg kena jahit tu dah leh angkat dah..siap leh jwb telefon lg..dah leh senyum panjang ngn mulut brjahit tu..effect nye, sem depan ktorg dah x same2 lg sbb die kne extend sem..leh je jumpe slalu cuma dah xsame kelas..xde la dgr lg org nyampuk2 dlm kelas..huu...

kepada lisda,get well soon k?rajin2 mkn tramadol ngn antibiotik yg busuk tu..hehe...

p/s : apa yg berlaku ada hikmah yg tuhan nk tunjuk...contohnye,ada cousin lisda yg dtg melawat kt hospital dan lisda n cousin tu sndiri xtawu yg dorg ni same kolej..lg 1, lepas ni pengurusan kolej dan hostel dijangkakan akan bertambah baik dr sebelum ni..terhantuk baru tengadah...sifat manusia biasa...

bye

No comments:

Post a Comment