background





Saturday 14 July 2012

best nye tgk orang buat pahalee..


assalam..sehat? ari ni nk cite pasal derma2 darah boleh? boleh kann.. ari khamis ari tu ada kempen derma darah kt kolej.. ari selasa tu kwn aku ah chai dah ajak dah derma. memula mmg takut sgt sbb xpernah pun derma. blood group pun xtau jenis pe.. umur dah 21 tp xtau lg smpai skrang..malu nye kt diri sendiri weyy... then bila rakan taulan ajak derma, aku dah jd bersemangat dan berkobar2 utk derma darah.. nk melawan perasaan takut dlm diri yg menebal ni..haha.
bila ari khamis tu, happy je aku tgk mereka2 isi borang utk derma darah dgn rasa jeles yg teramat2! sbb aku uzur, xboleh derma darah.. diulangi, xboleh ok? sbb takut nt banyak darah ilang.. sedeyy.. aku tgk je la kwn2 aku derma darah smbil pegang aiskrim a'an.. nk mkn aiskrim org bg, tp dah cair lak kt tgn aku..haishh..
aku berniat murni dr sem lepas lg weh.. sem lepas xde masa sbb kelas dr kul 8 smpai 5 ari2.. kul 5 aku turun, borang dah abis lak..nasib2.. nk wat camne,tgk je la org derma..tp ngeri sgt..jarum die besau kemain..ngeri tgk depan2..aku ni lak dh la jenis susah nk jumpe urat sbb dorang nyorok kt bwh2 lemak2 trsyg neh..haha.. bis la jarum tu rodok2 kt tgn aku nt nk cari urat..ngeri lak bile tringat..haha.
saye ingin mengucapkan jutaan tahniah kepada perwira dan pejuang yg brjaya melawan perasaan takut mereka..haha..darah anda2 semua telah berjaya mnyelamatkan bnyk nyawa manusia.. bnyk nyee dpt pahala tnpa disedari..saye jeles..sekian..
para perwira sekalian,
 pana yg bising gile sdg mengelak dr melihat drh nye sndiri..
            siti dan pana yg bangga dgn sijil kena-tulis-nama-sendiri mereka











notakaki : saye bangge dgn kwn2 saye..mmg la pusat darah tu dkt gak dgn rumah tp perasaan smngt nk derma drh bila brsame kwn2 tu mmg lain..
sekian, kbye.

No comments:

Post a Comment