background





Sunday 21 August 2011

Hari sengal kami....

assalamulaikum..
hari ni sy nk mengumumkan 
hari ini adalah hari sengal kami
kami tu ialah aku dan chiku naa..
classmate aku
try la search nama die kt fb..

citer nyer cmni
aku tgh sdap2 tido smentara 
tggu si mekna ni siap2 
nk wt assignment farmaseutik
tibe2 dgr die jerit dr luar
"AIR TAK DE"
mcm mana nk mandi ni
dah la lum solat asar lg
pergh..
mmg berbulu gile la.
ramai lak yg usung baldi 
g mandi kt blok senior
sbb aku fikir awal lg
aku x la join dorg ni
mmg bwk padah la..

situasi kedua
lepas solat kt petronas
aku nk kuar buka ngn mekna
ktorg g la kt kdai tomyam kt town tu
mmg aku tawu ramai yg reserve
utk mkn kt tmpt dkt ngn tv tuh
ktorg pun ngn redha nye 
dok je la kt meja tepi tmpt org wat kerabu tu
mmg sedih la meja die
cm tmpt meja n kerusi reject je
lg malang lg tibe2
 hujan dgn meriah nye
mmg cancel order,
g cari tmpt lain
dah la naik motor
mmg superb la.

situasi ketiga
ktorg masuk kt the store
jam kt tgn da tunjuk pukul 7.20
ada lg lbh kurg 5 minit nk buka ni
cepat2 la cari kedai mkn dlm tu
terang2 die tulis 
"foodcourt ditutup utk keje penyelenggaraan"
mana aku nk buka ni weh
kedai mkn lain semua penuh
then kitorang decide je 
beli donat cute kt tepi tu wat alas perut


lepas tu kitorang pusing lg cari kedai mkn
alhamdulillah
jumpa gak kedai mkn
tp tah kt ceruk mana tah
jnji dpt isi perut ni

situasi keempat
kitorang singgah kt esso 
nk solat maghrib
sedih gila la
kena kongsi surau ngn org laki
tggu la laki dlm surau tu bis solat dulu
mmg sedih tgk keadaan rumah Allah ni
dlm tu ada washing machine
tak tawu pe gunanye
nk bsuh baju sape dlm surau
kipas die dah tercabut penghadang dpan
siap ada cctv lg dlm surau
cmne leh wujud cctv dlm surau?
pelik gak sbb surau kongsi ngn laki
mmg sah2 la org yg dok observe
cctv tu berlainan jantina kn
camne la nk pakai tudung semua
maybe nk elak kecurian kot
tah la
wallahualam

cctv itu

the freak kipas

situasi kelima
masa on the way nk lik hostel
ktorang stop kt traffic light merah 
lepas tu aku ternampak
ada org dlm kete kancil putih ni
wat benda xsenonoh
eh2,ko ni xsedar ke?
ingat ktorang xnmpak?
mmg tol2 xde sivik tol la
muka tu dah sah2 org melayu
tp islam ke cara ko tu?
pikir baik sikit la kak
saye tawu akak study mana
kalau taknak jaga nama sendiri
elok la jaga nama baik tmpt belajar akak tu
dah la hari saya mmg tak baik
nak tmbah dosa sy lg sbb x tegur akak td..
adoi....

tp bila pikir2 balik
rupanye tuhan dah pilih aku
utk uji kesabaran aku camne
aku rasa tak semua yg tuhan uji tu
mampu aku handle ngn baik
mmg pe yg jadi hari ni 
bnyk pengajaran
dok gitu mekna??

=)




No comments:

Post a Comment